Tržni centar "Promenada" možda neće tako brzo dobiti upotrebnu dozvolu, ali to je trenutno najmanji problem koji prati izgradnju ovog objekta kraj Spensa. Svakako ne bi bio ni prvi ni poslednji objekat u Srbiji koji je proradio bez svih dozvola, međutim, u konkretnom slučaju glavna muka gradske vlasti je što se ne zna kako će biti rešen problem sa podzemnim vodama.
Šta mislite da, kada je već sve tako, investitor uloži u sistem za zalivanje na Bul. C. Lazara i Bul. Oslobodjenja, kao i oko svog objekta, SPENS-a, univerzitetskog kampusa i keja? Sa toliko vode sve bi bujalo.
Upravo tako, ko ne veruje, neka pogleda emisije Betonski cvet i Kvadratura kruga, posvećene Branku Žeželju. Čisto da vidi kakav su to beton pravili "priučeni zatvorenici".
Dečko, da si samo malko živeo na Limanima, znao bi da su građevinci npr. Neimara, Betona itd. dobijali i kupovali stanove u tim zgradama koje su oni sami zidali.
Kakvi zatvorenici, Bog s tobom, nemoj sramotiti poštene i vredne ljude...
Ako si slučajno Novosađanin iz Vranja ili Vučja, javno se izvinjavam :D
Koliko dugo su se prelivali slapovi, znamo mi koji smo prolazili tuda svakoga dana, nedelje, meseca i uživali u njihovom šumu. Slapove ne možeš zaustaviti papirom, rešenjem, dopisom. Za to treba brana. Treba neko da izađe pred njih. Inače oni neobuzdano teku, liju. Verujem da će neki darežljivi ljudi blago zahvalnima dati za upotrebnu vrednost tog čuda prirode - da svi mi i dalje, godinama uživamo u njegovom šumu. Blagodetnim zvukom će biti upotpunjena lepota planine ispod koje izviru, slapovi.
Možda se okupljaju i negde drugde, ali nigde kao na stadionu ne smeju da pokažu zube i dobiju prećutnu podršku ostatka sveta - baš kao što im ti daješ sad, i kad stojiš pored njih na utakmici. A ako je bacanje oka želja da se prostor upotrebi za nešto korisnije od šutanja lopte za zabavu divljaka - uf, provalio si me.
------------------------
Vasa teza je neverovatna - znaci, za kriminal je kriv stadion. Porusimo stadion, i resili smo se kriminala i divljanja. Ja se ne secam divljanja na novosadskom stadionu u poslednjih barem 15, ako ne i 20 godina. Sve, ali SVE sto se desavalo u navijackom svetu (ukljucujuci i ubistvo) se desilo van stadiona.
Jako me zanima ta upotreba zemljista u korisnije stvari. U koje? U jos jedan trzni centar? U stambene zgrade koje ce biti podignute bez upotrebne dozvole? Imali smo teniske terene, popularan sadrzaj, zelene povrsine pa ste to uzeli. Sada ste se nameracili na stadion, pa ste dodali pride i Spens. Bagra ste nevidjena, i prozivacemo vas uvek i svugde.
Gradjevinsku konstrukciju zgrada o kojima pričam uradio je Žeželj, a ko ih je zidao - to ne znam. Znam samo da beton i cigla na njima nisu oštećeni ni posle 50 godina.
https://www.youtube.com/watch?v=_y-4N6gCrgI
Druže, nemoj da si zlurad. Bolje stavi prst na čelo pa se zapitaj šta će biti sa novogradnjom bude li stani-pani. Ima da popada kao kula od karata. A Limane su ipak zidali graditelji od formata, zato će te zgrade uvek biti na ceni. Pogotovo one zgrade bunkeri koje je projektovao Žeželj. Mada ni Žeželj nije svemoguć, nije mogao da predvidi da je neko u stanju da naruši samo tlo na kojem su projektovane - mora da se sada prevrće u grobu.
Možda se okupljaju i negde drugde, ali nigde kao na stadionu ne smeju da pokažu zube i dobiju prećutnu podršku ostatka sveta - baš kao što im ti daješ sad, i kad stojiš pored njih na utakmici. A ako je bacanje oka želja da se prostor upotrebi za nešto korisnije od šutanja lopte za zabavu divljaka - uf, provalio si me.
Izmišljaju krive drine kako bi neometano mogli da ruše Spens. Narod ne želi da ostane bez obeležja grada, ali SNSekta je rešila da utopi to zemljište i to je to, pa sad potežu buvu o "podzemnim vodama" kako bi, pod izgovorom sanacije, skršili Spens jednom za svagda. Uostalom, dok se Čanak javio da "ukaže na problem" jasno je koliko je sati i ko stoji iza te propagande.
Naglašavam, NORMALNE - međutim, ako se divljacima i kriminalcima koji sebe nazivaju fudbalskim navijačima uopšte treba dati neki prostor za urođeničko divljanje, to svakako nije u centru grada.
---------------------------------------------------------------
Itekako ste bacili oko na zemljiste, a problem "divljastva" i "kriminala" vas ne zanima. Zar je iseljavanjem stadiona van centra grada resen problem kriminala? Pa taj kriminal se ne desava na stadionu, svakako. Okupice se oni negde drugde (kao sto se i okupljaju svim danima kada se ne igra utakmica).
Kokanda,Bačene Pare za Vađenje istog!
Bačene Pare za Ispumpavanje Vode!
"JEDINO,UŠTEDA"na IZOLACIJI TEMELJA ZGRADE!!!!
Koja je kod Normalnih Graditelja,pa i Laika!
Najvažnija kod Gradnje Kuče!!!
Ako tu Pogrešiš,PLIVAČEŠ u VODI!
A i naneti ŠTETU OKOLINI!!
Bolje da su napravili park sa puno drveca kako bi grad imao jos vise zelenila.
Taj poduhvat bi bio super da se desio, a ne ova skalamerija koja ce jos praviti probleme.
Bravo.
Samo nalivajte betona i unistite i izgled lepog grada i prirodu.
Apsolutno me ne interesuje zemljište, mišljenja san da su svi sportski tereni pored Spensa tu bili s ratlogon, za normalne sportske aktivnosti građane. Naglašavam, NORMALNE - međutim, ako se divljacima i kriminalcima koji sebe nazivaju fudbalskim navijačima uopšte treba dati neki prostor za urođeničko divljanje, to svakako nije u centru grada.
Izgleda da će PROMENADA dovršiti u Novom Sadu ono što nije "jogurt revolucija" a to je potpuno uništenje Novog Sada na datom geografskom prostoru. "Tiha voda breg roni" a u ovom slučaju novosadske Limane i okolinu.
Vlada
02.10.2018 • 19:22
Gledajte to sa vedrije strane - možda će se zbog ovoga urušiti i ona grdoba i leglo kriminalaca koju neki nazivaju stadionom.
----------------------
Odavno ste procitani… nije vama stalo da se razbuca leglo kriminalaca (idi! od sveg grada, bas vam kriminalci na stadionu smetaju!), nego ste oko bacili na zemljiste na kojem se stadion nalazi.
Pitao sam se od kud Južnoafrički investicioni fond da investira u Novi Sad i plati zemlju papreno skupo, ali priča se da se tu muvaju neki žestoki momci sa Crnogorskim vozilima a znamo ko je tamo šef mafije.
A što se tiče podzemnih voda na to im je ukazivano jer su kopali ispod nivoa Dunava samo oni neznaju da dok nije sanirano po gradu su bila jezerca pri visokom vodostaju.
Možda bi tu vodu moga da preuzme Vodovod i koristi je kao tehničku mada je to stvarno ogromna količina pa da zamislimo kolika je to je kao kad bi bure od 190 litara napunili za 1,2 sekunde ili kako jedan stručnjak kaže to je pravi vodopad.
Ma rušiti treba to, sravniti sa zemljom! Sanacija kvalitetna tu ne može više da se uradi, pošto konstrukcijski objekat ne valja. Osim da se zatrpa podzemni nivo, ali onda nema dovoljno parkinga. znači RUŠI! I neka plate kaznu, a onda te pare uložiti u SPENS i da se tu pored napravi park i sportski tereni.
Konacno jedan normalan clanak zasnovan na novinarskom radu i sa strucnom podlogom. Sve do sada su bila politicka prepucavanja i ciste senzacionalisticke gluposti. Bravo Zarko
Sva četiri limana leže na močvari i podzemnim vodama....Tehnologija i inženjering i ostalo je čudo ili nauka... Pitajte ljude koji su gradili ili naslednike građevinara - kako su izgradili ovaj deo grada u prošlosti ( 20 vek) ....ako već ne znaju u 21 veku.....( Neka se raspitaju....ako kompjuter ne može da izračuna šta je potrebno)
Prvobitni projekat (radili naši stručnjaci) je podrazumevao masivnu temeljnu ploču i odgovarajuću hidroizolaciju, ali je to glavnom izvođaču (Rumuni) bilo neracionalno (čitaj: skupo), pa je naložio preprojektovanje.
Posledice: izgradnja jeftinija zbog uštede u temelju (5-7% cene celokupne investicije), a eksploatacija objekta skupa i rizična.
@Sisaju vodu u bacaju u kanalizaciju, to je konkurencija pumpama bunara vodovoda= rezultat: crkavaju pumpe izbijaju osigurači= plaćaju građani
@Iseku ceo grad da stave šire cevi za grejanje ( ali i za zgradu pored pošte i novu ETF ) da bi "zaradili kintu"= rezultat: kolaps saobraćaja, buka, isečene vodovodne, kanalizacione instalacije, struja, telefoni, internet= plaćaju građani
@vrte jedne te iste radnike po više gradilišta = rezultat: radnici "dobiju plate" na više mesta, u stvari vade pare i trpaju "investitorima" = plaćaju građani
Građani plaćaju, jer se od građana otima.
I mi to KAO NE ZNAMO JER SMO MI GLUPAVI A ONI ( investitori ) KAO PAMETNI ?
Ajde da se LAŽEMO!
Pa,Ona je Višlja od Zgrade preko puta!"Niz"
koja je visoka Podrum+8 Spratova!
A,kod "PROMENADE"na tabli piše S+P+3!Četri nivoa!
Sada "PROMENADA"ima P+P+S+P+6!!!
Pa u "NIZu"je Podrum na 2,3m,zbog vode!!!
A,"PROMENADA"na 6,8m!!!!!HALO!!!
@Marko
Nije ovde rešenje u bojkotu Promenade sve dok je ugrožena bezbednost gradjana, stambenih objekata i čitavog grada, na kraju krajeva. Bojkot može imati smisla samo ukoliko je u pitanju nezgrapnost i ružnoća samog objekta. Ovaj haos koji su alavošću i nestručnošću uspeli da naprave za samo godinu dana imaće nesagledive posledice po ceo Novi Sad u bliskoj budućnosti.
Bas se nesto mislim, kako ce leteci automobil da se ufura tako podzemno, em nisko, em vodeno.A i kome trebaju trzni centri, kad neki novi klinci sve pazare preko neta.Samo smo im naruzili grad i uskratili mesto za korzo i bavljenje sportom.
Moja pretpostavka je da ce uraditi premazivanje zidova zastitnim preamazom. Reci ce da pumpe nisu potrebne i primice objekat.
Odmah posle toga ukljucice pumpe i ispustati vodu a nista vodovodu nece placati. Ja se nalazim u zoni sleganja na stotinak metara i nama ce zidovi poceti da pucaju. Zgrada se verovatno nece srusiti ali osetice se uticaj ovoga.
A mozda ce genijalci organizovati prevoz 5184 m3 vode svakog da i prosipanje iste u dunav. Koliko je cisterni uopste potrebno ako budu radile 24 sata da prenesu svu ispumpanu vodu. :)
Zbog ovog trznog centra cela grbavica bude poplavljena kad padne 3 kapi kise predlazem kolektivu tuzbu protiv grada da nam nadoknadi stetu od poplava zbog svoji glupih ideja
A da se Promenada pretvori u novu fabriku vode? I tako je reč o podzemnim vodama koje koristi i vodovod. Samo treba zgradu napuniti aktivnim ugljem i evo! Pekamske vode koliko hoćeš. Biće profitabilnije nego tržni centar.
Koliko Vode izbacuju i Debelo im Naplatite!
Plus Što su radili mimo Projekta!
A,Ako su naši Znali da se Zida mimo onog
što piše na Tabli!E,onda HAPSITE!!!
Pumpe su ukopane ispod nivoa zemlje i povezane na vodovodne cevi ispod sahtova tj ispod nivoa zemlje. Ako vodovod ovo ne proveri i ne otkaci ih odatle, to znaci da im zapravo dozvoljava po principu - ma samo uradi da se ne vidi, mi cemo malo da se kao brinemo i to je to.
Itekako hoce, zato sto ima jos 10000 puta vise budala koje ce u tim lokalima placati krpice, kozmetiku, tehniku i ostalo po nekoliko puta vecim cenama nego u daleko bogatijim zemljama.
Zbog takvih i moze bez hidroizolacije, hala bez fasade, najjeftiniji materijali, itd. - jer ce stoka sve to platiti a skuplje/bolje ne zna da ceni.
Sto bi ovde neko gradio zgrade od stakla, stavljao mermer, nerdjajuci celik i sl. kad moze i be(ha)toncina i plastika
A mi moramo stalno da placamo da nam crpe vodu iz podruma. Godinama nije bilo ovakvo stanje. Sta da radimo? Kome da se obratimo sto nam podrumi sada smrde a imamo i velike troskove?
Nova tuzba, tipa Devic, u najavi. Ne znam sta je sve bilo, ali bih se pre kladio da je grad zeznuo Rumune (ako nista dezinformacijama o podzemnim vodama), nego obrnuto. Eno smrdi i na Keju. Ima li i to veze sa Promenadom? Sa ili bez Promenade, NS infrastruktura je u cabru, odavno. Promenada je moguce, casa vode, u prepunom buretu g**ana. Sto bi rekli. preliva, braso, preliva ...
Не верујем да извођач одлучује како ће да се граде темељи. То ради пројектант у сарадњи са инвеститором, који су у овом случају Израелци, и који има главну реч.
Овај пројекат личи на белог слона и у правом и у буквалном смислу. Цела околина, дакле далеко од самог плаца, је изрована, пешаци једва пролазе, а на СПЕНС не може да се уђе нити изађе са те стране. О естетици да се и не говори.
Тешко ми је да верујем да ће бити много посетилаца ако се икада пусти у рад. Нови Сад је препун тржних центара који углавном зврје празни. Зашто би овај био изузетак?
Za 60 evra po kvadratu zakupa + svi troškovi u lokale im neće ući niko. Hoćeš da kažeš da za lokalić od 30 kvadrata neko će da plati 2 soma evra, ma daaaaj, takvih budala nema ni kod nas a ne negde drugde.
Trenutno se ispumpava 100 litara vode u sekundi. Da bi ste shvatili o kojoj se kolicini vode radi, treba da znate da novosadska fabrika vode ima maksimalni kapacitet od 1500 litara u sekundi, odnosno da kada ceo Novi Sad pusti cesme i slavine, to je kolicina od 1500 litara u sekundi. Kada bude pala neka ozbiljnija kisa, ceo kanalizacioni sistem grada ce biti zagusen! Ko je dao saglasnost na projekat? Komisija za planove? Urbis?
u normalnoj državi pojavljivanje podzemnih voda na terenu koji je do juče bio močvara ne smatra se iznenanđenjem. samo je u Srbiji moguće da se gradi na podvodnom terenu a da se ne preduzmu adekvatne mere. samo je u Srbiji moguće da se odobri projekat koji podrazumeva izbacivanje podzemne vode u kanalizaciju - iako po propisima te iste Srbije to nije moguće! u ostalom šta očekivati od zemlje u kojoj je normalno da država finansira privatne projekte a profit da ubira samo privatnik! setite se toga kad budete pazarili u Promenadi - na sve što platite dodajte još i koji procenat na ime onoga što ste već platili da se Promenada izgradi! a za neznalice promenada se u NS kaže korzo
svideo mi se onaj Hertogov predlog - da se u poplavljenim nivoima gaji riba - pastrmka najbolje jer njoj treba stalni dotok sveže vode :)
a na višim spratovima može i marihuana - mislim jest da nije po zakonu, ali kad je već objekat sagrađen mimo zakona zašto ne bi i delatnost bila protivzakonita!
Gradi se tržni centar od 150.000 m2, a štedi se na temeljima! Ili je možda plan da se zajedno sa Spensom uruše i Limani, pa da krenemo sve iz početka. Novi Spens, novi Limani, sa puno betonskih površina, bez zelenila i mesta za parkiranje. Biće tako posla i zarade za nove investitore. Nikada, ali nikada u istoriji ove zemlje nije bilo ovoliko dunstera i neznalica. Samo neka nastave da grade, sve dok se cela zemlja ne uruši zajedno s njima u ambis. Možda bolje nismo ni zaslužili.
Trzni centri su visoko profitabilna preduzeca i skandal je da su stedeli na svemu od arhitektonskog resenja koje je na kraju ispalo limena kutija sibica pa do stednje na hidroizolaciji.Taj objekat ce izdavati 60.000m2 poslovnog prostora po prosecnoj ceni od 60 eura za m2 plus troskovi odrzavanja objekta zajednicka struja itd..Zakupci bukvalno placaju sve troskove od struje i vode pa do obezbedjenja marketinga i slicno..Da bi pojasnio Rumunima ostaje cist profit od kirija a to je
60.000m2×60eura = 3.6 miliona eura mesecno od kirije znaci na godisnjem nivou 3.6×12 = 43.2 miliona eura od kirije..Za 2.5 godine ljudi ce isplatiti sve od kupovine placa pa do komplet investicije ..Za 5 godina ce cisto zaraditi 100miliona eura i imace objekat koji ce moci da prodaju za 150miliona bez problema..Znaci cist profit ce im biti 250miliona za samo 5 godina...I ljudi stede na izolaciji a grad jos ima razumevanja..NE POSTOJI TRENUTNO PROFITABILNIJI POSAO OD TRZNOG CENTRA I BRZIH VRACANJA ULOZENIH PARA..Sramota je da smo ih pustili da rade ovo..Prvo sto su sramotno napravili limenu kutiju u centru grada a drugo jos prave problem sa podzemnim vodama..
Svi se brinu za potencijalne poplave, ali da li neko shvata koji nivo ekološke katastrofe se ovde sprema? Da li shvatate ljudi da je pijaće vode sve manje, da se u budućnosti, sad već ne tako dalekoj, sprema nestašica vode za piće? Ovde se guraju direktno tone pijaće vode u kanalizaciju nedeljno! Da li iko vidi ekološki zločin, i ogroman problem sa snabdevanjem vodom u budćnosti, istom tom vodom koja se sad olako šalje u kanalizaciju? Prvo se ruši drveće i parkovi zarad parkinga, sad se uništava voda za piće zbog tržnog centra. Da li će neko da reaguje uopšte dok ne bude previše kasno? Imamo li mi ikakav zakon koji štiti ljude od trovanja i ekološke katastrofe ili svako može da radi šta hoće dok ima para da potplati i partijsku knjižicu?
Investitor je tokom projektovanja promenio način temeljenja objekta i na svoju ruku odlučio da ne gradi hidroizolaciju. Pitanje je ko je i zašto dozvolio ovakvo rešenje. Profesora Kolakovića i Santrača izuzetno poštujem ali valja reći da oni treba da aminuju loše i jeftino rešenje koje, saglasan sam ne ugrožava okolne objekte ali ima trajan uticaj na nivo podzemnih voda u ovom delu grada. Takođe je opravdan zahtev da JKP "ViK" novi Sad, kao i svim ostalim građanima naplati odvođenje otpadnih voda (cena je oko 30 dinara), dakle 60*60*60*24=5.184 m3/dan *30 dana * 30 dinara=4.665.600,00 rsd7mesečno *12 meseci = 55.987.200,00 rsd. Ako je vek trajanja objekta 50 godina, dobija se cifra od 2 milijarde i 800 miliona dinara. Za ove pare investitor je mogao da uradi hidro izolaciju, ovako ima troškove energije i to u periodu kada pričamo o energetskoj efikasnosti. Imaćemo slučaj da bunarske pumpe rade non stop 24 sata. Postoji i problem sa ugrađenom opremom jer ista nije ugrađena za trajan rad već samo za vreme izvođenja radova. Bunari su u objektu i nije moguće zameniti pumpe i opremu bez ozbiljnih hidro-građevinski zahvata.
Ako sam dobro razumela...Promenada nece dobiti upotrebnu dozvolu..I started onda? Vraticemo Im pare? Nema investicije? I'll ce opet biti sve sakriveno...Da je bilo I malo pameti svi trzni centri bi trebali da su van grada..svakako imamo urbanisticki haos u celom gradu..
Ovde je jasno da nisu cista posla sa Promenadom i da ce svi okolni objekti imati problem u roku od 2-3 godine..O poplavama u okolini tog trznog centra pri svakom pljusku ne treba trositi reci ako pumpe budu prikljicene na kanalizacionu mrezu...Ako taj objekat proradi i ako dobije potpise i dozvole to ce biti samo zato sto su ti koji potpisuju UZELI PARE Jel zakonski ne mogu dobiti potpis dok ne srede sve sto su lose uradili..Od price o velelepnom objektu koji ce biti ukras grada svelo se sve na limenu kutiju koja lici na hladnjacu a prica da ce se tu zaposliti novih 1500 ljudi ne stoji jel ce vecina zakupaca zatvoriti svoje radnje u drugim trznim centrima i delovima grada..Na primer Zara zatvara svoju radnju u centru i prelazi u Promenadu i samo ce ljude iz centra prebaciti u Promenadu..Tako ce uraditi 80% zakupaca...Realno tu ce biti novih mozda 200 radnih mesta ne vise od toga..U svakom slucaju grad je prodao najbolji plac za ne puno para i ako je to predstavljeno da je 31 milion eura jako dobra cifra..To jednostavno nije tacno oni su napravilu 150.000 kvadrata svako ko se bavi ovim poslom zna da za toliku kvadraturu nije puno placen taj plac ..
A od nedavno se oseti kanalizacija u Cara Lazara bas u delu od Promenade pa Limanske pijace. Neka me neko ispravi ali mislim da se nikad u tom delu grada nije osetio smrad kanalizacije!
17 литара воде у секунди значи да се током сваке недеље из подземља испумпа и пусти у канализацију 4 олимпијска базена (50×25×2,2м) пуна воде!!!
То је годишње 208 (две стотине осам) олимпијских базена пуних воде!!!! То вам је језеро дубине 2,2 метра а површине 26 хектара (510м×510м или ако је кружног облика онда је пречник тог језера 575 метара). Да ли сте свесни колика је то количина воде?
Толико испумпавање воде мора да остави трага на прихрани новосадских изворишта пијаћом водом.
Молим вас да сви схватите да ће са оваквим црпљењем воде градска изворишта питке воде, пресушити.
Лепо је што су ангажовани хидроижењери да дају своје стручно мишљење али је врло важно да и хидрогеолози дају свој суд о овој еколошкој катастрофи која нам се спрема.
Sto vise ciste vode se slije u kanalizaciju ona se bolje ispira,sto se tice urusavanja, vidimo 50 godina reni binare na keju pa se nista nije niti ce se urusiti. Ima i resenja za nastali problem,neka grad napravi dva reni bunara kod promenade i eto ubijene dve muve jednim udarcem.
"... ne bude li nađeno rešenje za tretiranje podzemnih voda koje je zakonito..."
Nije po zakonu!? Ništa ne brinite, sada će oni doneti i izglasati takav zakon da sve ovo bude uredno i legalno!
Neće valjda investitor koji obezbeđuje radna mesta za nezaposlen narod da ispašta?!
Smrdija!
Ovim predlažem da se prestane ispumpavanje vode iz kovčega i da se tamo doveze riblja mladj. Možda za ovaj Bozić nećemo imati ribe, ali za dve, max tri godine biće je i za izvoz u Rumuniju, a vrlo verovatno i za Kinu.
Glavni problem je sto vecina ne shvata kako bi ispumpavanje narusilo vodosnabedvanje i rezim proticaja podzemnih voda koje trajno utice na izdasnost izdani reni bunara. Nisu pitali nikog iz struke (geologa i hidrogeologa) niti zele da rese problem, samo da rese odvodnjavanje a ne zastitu od podzemnih voda.
Nudili su im hidrobeton al menadžer rekao da je skupo i da poskupljuje investiciju. E to se dešava kada menadžer papak rukovodi građevinom a ne iskusan inžinjer. E sad će morati da izbroje nemale pare za izolaciju i to je to. Ili da zatrpaju jer ako pumpe budu radile dannoć i dugo doći će do erozije tla ispod centra a onda će biti krc krc. Merkator bi mogao mnogo love zaraditi na parkiranju vozila
Jedino rešenje koje vidim za nas građane koje niko ništa ne pita, ako se ta "Promenada" otvori, jeste da bojkotujemo sve njene sadržaje, kakvi god da bili.
Odlično, znači sada je valjda jasno da rušiti treba Promenadu, a ne Spens. I tako niko normalan ne može i dalje da shvati kako je iko mogao i da pomisli da bi nam trebao još jedan tržni centar.
Pošto pumpe stalno moraju da rade, ako se preoptereti mreža moguće da je to uzrok nestanka struje u tom delu grada kada već nekoliko puta u toku ove godine ceo grad nije imao vode.
Oni su mogli da više ulože u hidroizolaciju, ali skontali su da im je jeftinije da stave pumpe, pa zakupci lokala da plaćaju mesečno za zajedničku potrošnju i održavanje pumpi.
kako su samo pozurili s prodajom parcele i gradnjom... da zabetoniraju sve. a rupe po gradu ne krpe mesecima. rad u tri smene da bi se sto pre zavrsilo i da bi se sto pre kajkam pokupio, kako narod ne bi mogao da spekulise. odvratno, sve mi se gadi u vezi s tim objektom.
Tržni centri centri nemaju nikakav javni značaj i njihovi problemi su društveno nebitni. Pitanje je zašto Novi Sad nema svoju opštu bolnicu i zašto mora da deli kapacitete sa svim stanovnicima Vojvodine i dobrog dela centralne Srbije. Zašto svaka opština u državi ima svoju bolnicu a Novi Sad nema?
Jedna od tema nadleznih trebalo bi da bude i kanalizacija u Kralja Petra I, od Sajma do Bulevara Oslobodjenja, iz koje se svakodnevno siri nepodnosljivi smarad.
Kada kapitalista, investitor, gleda samo profit i već od ulaganja u novi trgovački objekat štedi i to na stvarima na kojima baš nije preporučljivo zakidati.
Predlažem onima kojima pada na pamet iščašena ideja o rušenju Spensa, koji je svoju funkcionalnost dokazao, da preumsere tu ideju 100m dalje na Promenadu alias Sarkofag.
Možda bi funkacionisao kao ratno sklonište za hiljadu-dve ljudi, ali trenutno je podobnija za rušenje.
I funkcionalno, i estetski.
Eto, to je moj predlog i ideja. Mislim da nije ništa manje manijaklana od ideje o rušenju Spensa.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Kuda plovi "Promenada"?
Autor: Žarko Bogosavljević - zarko@021.rs
Novi Sad
•01.10.2018.
•11:11 > 12:08
Komentari 96
Miroslav
Predlog, ne kritika
Goran
@Ab origin
Ab origin
Kakvi zatvorenici, Bog s tobom, nemoj sramotiti poštene i vredne ljude...
Ako si slučajno Novosađanin iz Vranja ili Vučja, javno se izvinjavam :D
Logi
1914
Možda se okupljaju i negde drugde, ali nigde kao na stadionu ne smeju da pokažu zube i dobiju prećutnu podršku ostatka sveta - baš kao što im ti daješ sad, i kad stojiš pored njih na utakmici. A ako je bacanje oka želja da se prostor upotrebi za nešto korisnije od šutanja lopte za zabavu divljaka - uf, provalio si me.
------------------------
Vasa teza je neverovatna - znaci, za kriminal je kriv stadion. Porusimo stadion, i resili smo se kriminala i divljanja. Ja se ne secam divljanja na novosadskom stadionu u poslednjih barem 15, ako ne i 20 godina. Sve, ali SVE sto se desavalo u navijackom svetu (ukljucujuci i ubistvo) se desilo van stadiona.
Jako me zanima ta upotreba zemljista u korisnije stvari. U koje? U jos jedan trzni centar? U stambene zgrade koje ce biti podignute bez upotrebne dozvole? Imali smo teniske terene, popularan sadrzaj, zelene povrsine pa ste to uzeli. Sada ste se nameracili na stadion, pa ste dodali pride i Spens. Bagra ste nevidjena, i prozivacemo vas uvek i svugde.
Liman
https://www.youtube.com/watch?v=_y-4N6gCrgI
@Liman
Liman
Vlada
Možda se okupljaju i negde drugde, ali nigde kao na stadionu ne smeju da pokažu zube i dobiju prećutnu podršku ostatka sveta - baš kao što im ti daješ sad, i kad stojiš pored njih na utakmici. A ako je bacanje oka želja da se prostor upotrebi za nešto korisnije od šutanja lopte za zabavu divljaka - uf, provalio si me.
Gaston
1914
---------------------------------------------------------------
Itekako ste bacili oko na zemljiste, a problem "divljastva" i "kriminala" vas ne zanima. Zar je iseljavanjem stadiona van centra grada resen problem kriminala? Pa taj kriminal se ne desava na stadionu, svakako. Okupice se oni negde drugde (kao sto se i okupljaju svim danima kada se ne igra utakmica).
LIMAN 2
Bačene Pare za Ispumpavanje Vode!
"JEDINO,UŠTEDA"na IZOLACIJI TEMELJA ZGRADE!!!!
Koja je kod Normalnih Graditelja,pa i Laika!
Najvažnija kod Gradnje Kuče!!!
Ako tu Pogrešiš,PLIVAČEŠ u VODI!
A i naneti ŠTETU OKOLINI!!
Nick
Taj poduhvat bi bio super da se desio, a ne ova skalamerija koja ce jos praviti probleme.
Bravo.
Samo nalivajte betona i unistite i izgled lepog grada i prirodu.
Vlada
Apsolutno me ne interesuje zemljište, mišljenja san da su svi sportski tereni pored Spensa tu bili s ratlogon, za normalne sportske aktivnosti građane. Naglašavam, NORMALNE - međutim, ako se divljacima i kriminalcima koji sebe nazivaju fudbalskim navijačima uopšte treba dati neki prostor za urođeničko divljanje, to svakako nije u centru grada.
JA
Sigmund
Jel' tako?
Mile
1914
02.10.2018 • 19:22
Gledajte to sa vedrije strane - možda će se zbog ovoga urušiti i ona grdoba i leglo kriminalaca koju neki nazivaju stadionom.
----------------------
Odavno ste procitani… nije vama stalo da se razbuca leglo kriminalaca (idi! od sveg grada, bas vam kriminalci na stadionu smetaju!), nego ste oko bacili na zemljiste na kojem se stadion nalazi.
tt
/
malo dalje je clanak o rezultatu jogurt revolucije i vasi komentari a ovo je vase ogledalo
to ste vi koji ste dosli da nas nauce kako se radi.
radovali ste se ovima kao zeme pa neka i vama sada potkopavaju temelje
eno u drugim glasilima vesti o egzekucijama iz juznoafricke republike
Kaja
Ns 49
A što se tiče podzemnih voda na to im je ukazivano jer su kopali ispod nivoa Dunava samo oni neznaju da dok nije sanirano po gradu su bila jezerca pri visokom vodostaju.
Možda bi tu vodu moga da preuzme Vodovod i koristi je kao tehničku mada je to stvarno ogromna količina pa da zamislimo kolika je to je kao kad bi bure od 190 litara napunili za 1,2 sekunde ili kako jedan stručnjak kaže to je pravi vodopad.
Vlada
seljo
Arh
mulj
Sa ovom vlasti Srbija neće stići - NIGDE.
C
Posmatrač
Posledice: izgradnja jeftinija zbog uštede u temelju (5-7% cene celokupne investicije), a eksploatacija objekta skupa i rizična.
Pitanje: ko je odobrio preprojektovanu verziju?
Mudrac
Salamander
@Iseku ceo grad da stave šire cevi za grejanje ( ali i za zgradu pored pošte i novu ETF ) da bi "zaradili kintu"= rezultat: kolaps saobraćaja, buka, isečene vodovodne, kanalizacione instalacije, struja, telefoni, internet= plaćaju građani
@vrte jedne te iste radnike po više gradilišta = rezultat: radnici "dobiju plate" na više mesta, u stvari vade pare i trpaju "investitorima" = plaćaju građani
Građani plaćaju, jer se od građana otima.
I mi to KAO NE ZNAMO JER SMO MI GLUPAVI A ONI ( investitori ) KAO PAMETNI ?
ĐURO
Pa,Ona je Višlja od Zgrade preko puta!"Niz"
koja je visoka Podrum+8 Spratova!
A,kod "PROMENADE"na tabli piše S+P+3!Četri nivoa!
Sada "PROMENADA"ima P+P+S+P+6!!!
Pa u "NIZu"je Podrum na 2,3m,zbog vode!!!
A,"PROMENADA"na 6,8m!!!!!HALO!!!
Sesil
Nikola
@Marko
Nije ovde rešenje u bojkotu Promenade sve dok je ugrožena bezbednost gradjana, stambenih objekata i čitavog grada, na kraju krajeva. Bojkot može imati smisla samo ukoliko je u pitanju nezgrapnost i ružnoća samog objekta. Ovaj haos koji su alavošću i nestručnošću uspeli da naprave za samo godinu dana imaće nesagledive posledice po ceo Novi Sad u bliskoj budućnosti.
Boki
hmm
sve će to novosađani da plate
:)
Ово је количина воде при екстремном ниском водостају Дунава.
Шта ће бити, када се ниво Дунава врати у нормалу или још горе, када се ниво екстремно повећа, а крену и јаче кише?
leteci
Pera
Odmah posle toga ukljucice pumpe i ispustati vodu a nista vodovodu nece placati. Ja se nalazim u zoni sleganja na stotinak metara i nama ce zidovi poceti da pucaju. Zgrada se verovatno nece srusiti ali osetice se uticaj ovoga.
A mozda ce genijalci organizovati prevoz 5184 m3 vode svakog da i prosipanje iste u dunav. Koliko je cisterni uopste potrebno ako budu radile 24 sata da prenesu svu ispumpanu vodu. :)
/
bilo je i ono vreme kada je bilo otmeno kupiti nesto u butiku na spensu
sad svi cute o tome
Marko
Kap po kap
Liman I
NS67
Plus Što su radili mimo Projekta!
A,Ako su naši Znali da se Zida mimo onog
što piše na Tabli!E,onda HAPSITE!!!
Bombarder
NJ.K.V.
Joca
@dudule
Zbog takvih i moze bez hidroizolacije, hala bez fasade, najjeftiniji materijali, itd. - jer ce stoka sve to platiti a skuplje/bolje ne zna da ceni.
Sto bi ovde neko gradio zgrade od stakla, stavljao mermer, nerdjajuci celik i sl. kad moze i be(ha)toncina i plastika
Novosadjan
pitanje
vlasnik stana
Mica
Дејан С. Михаиловић
Овај пројекат личи на белог слона и у правом и у буквалном смислу. Цела околина, дакле далеко од самог плаца, је изрована, пешаци једва пролазе, а на СПЕНС не може да се уђе нити изађе са те стране. О естетици да се и не говори.
Тешко ми је да верујем да ће бити много посетилаца ако се икада пусти у рад. Нови Сад је препун тржних центара који углавном зврје празни. Зашто би овај био изузетак?
dudule
ALAL VERA
Dva ipo Sprata pod zemlju.
dipl ing kradj
ex chapman
svideo mi se onaj Hertogov predlog - da se u poplavljenim nivoima gaji riba - pastrmka najbolje jer njoj treba stalni dotok sveže vode :)
a na višim spratovima može i marihuana - mislim jest da nije po zakonu, ali kad je već objekat sagrađen mimo zakona zašto ne bi i delatnost bila protivzakonita!
ambis
aha
A ovamo reketiraj Rumune
/
Novosadjanin
dušan
Sima Kosmos
Dule
60.000m2×60eura = 3.6 miliona eura mesecno od kirije znaci na godisnjem nivou 3.6×12 = 43.2 miliona eura od kirije..Za 2.5 godine ljudi ce isplatiti sve od kupovine placa pa do komplet investicije ..Za 5 godina ce cisto zaraditi 100miliona eura i imace objekat koji ce moci da prodaju za 150miliona bez problema..Znaci cist profit ce im biti 250miliona za samo 5 godina...I ljudi stede na izolaciji a grad jos ima razumevanja..NE POSTOJI TRENUTNO PROFITABILNIJI POSAO OD TRZNOG CENTRA I BRZIH VRACANJA ULOZENIH PARA..Sramota je da smo ih pustili da rade ovo..Prvo sto su sramotno napravili limenu kutiju u centru grada a drugo jos prave problem sa podzemnim vodama..
Novosađanka
Zbogom pameti
Marko
Cvrle
Alisa
Dule
Mile
Andrija Šrek
Струка
То је годишње 208 (две стотине осам) олимпијских базена пуних воде!!!! То вам је језеро дубине 2,2 метра а површине 26 хектара (510м×510м или ако је кружног облика онда је пречник тог језера 575 метара). Да ли сте свесни колика је то количина воде?
Толико испумпавање воде мора да остави трага на прихрани новосадских изворишта пијаћом водом.
Молим вас да сви схватите да ће са оваквим црпљењем воде градска изворишта питке воде, пресушити.
Лепо је што су ангажовани хидроижењери да дају своје стручно мишљење али је врло важно да и хидрогеолози дају свој суд о овој еколошкој катастрофи која нам се спрема.
Не играјмо се са природом!!!
Mile
miki
Neko
Nije po zakonu!? Ništa ne brinite, sada će oni doneti i izglasati takav zakon da sve ovo bude uredno i legalno!
Neće valjda investitor koji obezbeđuje radna mesta za nezaposlen narod da ispašta?!
Smrdija!
Hertog
jovana
Mare
Morning
profa
PERICA####
5metara DUBLJE,Nego po Planu!
Zatrpajte,tih 5metara i neće biti Problema!!!
Lule
Sanja
Ćoravi deka
pisemkomentar
Oni su mogli da više ulože u hidroizolaciju, ali skontali su da im je jeftinije da stave pumpe, pa zakupci lokala da plaćaju mesečno za zajedničku potrošnju i održavanje pumpi.
gargamel
crvenkapa
Sajmiste
Zivan
Naum Krnar
Seka Persa
PREDIVNO!
Komunistički vernik
Možda bi funkacionisao kao ratno sklonište za hiljadu-dve ljudi, ali trenutno je podobnija za rušenje.
I funkcionalno, i estetski.
Eto, to je moj predlog i ideja. Mislim da nije ništa manje manijaklana od ideje o rušenju Spensa.
Nije NJ.V. Procenat osma zapovest.
M
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H